sunnuntai 15. toukokuuta 2011

Koettelemuksena alennusmyynnit

Lomapäivän jälkeen Bloggerilla oli teknisiä vaikeuksia ja elämä ja Euroviisut tapahtuivat. Tauko teki minulle hyvää, sillä sain hiukan aikaa kasata ajatuksiani, mutta nyt olen täällä taas.

Uudettomuuden tielle ilmestyi uusi haaste: alennusmyynnit. Olen aina pitänyt silmät auki siltä varalta, että jossakin minulle tärkeässä kaupassa on alennusmyynti. Ostan sieltä sitten asioita, joita juuri sillä hetkellä tarvitsen, joiden hankkimista olen lykännyt, tai jotka ovat yleisesti ottaen aina tarpeellisia tai joita tiedän piakkoin tarvitsevani. Harvemmin luuhaan alennusmyynneissä ilman varsinaista ajatusta siitä, mitä haluan ostaa.

Tämän viikon aikana olen kohdannut kaksi ohittamatonta alennusmyyntiä, jotka ohitin kuitenkin. Ensimmäinen oli siinä ainoassa lelukaupassa, josta viitsin leluja ostaa. Menetin hyvän tilaisuuden hamstrata leluja vuoden syntymäpäivälahjatarpeiksi, mutta tänä vuonna on nyt näin.

Toisesta ilmoitti äitini. SKS:n alennuksessa on erittäin halvalla etymologinen sanakirajsarja, jollaisesta olen haaveillut koko ikäni. Jäi ostamatta, mutta vihjaisin toki, etten pahastu, jos saan sen syntymäpäivälahjaksi. Saattaa olla, että hiukan venytin sääntöjä siinä, tai ainakin toimin sääntöjen henkeä vastaan, mutta on myös todennäköistä etten saa sarjaa lahjaksi. Enkä kuole siihen. Tuskinpa elämänlaatunikaan siitä kärsii.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti